Stel uw cookie voorkeuren in

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.

Alles toestaan

Opslaan

Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken Cookies

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Accepteren

Voorkeuren

Wij maken gebruik van cookies

De Hamofa Performance 4x4 testbank

Voor een betrouwbare en kwaliteitsvolle chiptuning is het essentieel dat uw wagen wordt gechipt met software op maat. Dat is belangrijk omdat niet iedere wagen en type dezelfde waarden (pk & Nm) heeft. Dankzij onze 4x4 vermogenstestbank, en ander diagnose materiaal, achterhalen wij het exacte vermogensverloop van uw wagen om deze betrouwbaar te chippen. Daarom testen wij uw wagen zowel voor als na de chiptuning om een optimaal rendement over het hele toerentalgebied te garanderen.

Dynostar vermogenstestbank

Hamofa Performance beschikt over een gekoppelde 4x4 vermogenstestbank van het toonaangevende merk Dynostar. Deze is geschikt voor auto’s, camper en lichte bedrijfswagens. Onze testbank kan tot 840 pk en 3300 Nm koppelgeremd meten! Omdat sommige wagens pas hun maximale vermogen leveren bij een hoge snelheid kan onze testbank tot maximum 350 km/h. Daarnaast voorzien twee luchtblazers de intercooler van uw wagen van genoeg verse lucht. Daarmee kunnen we zelfs auto’s met een hoog vermogen bij hoge toerentallen en snelheden veilig testen.

De vermogenstestbank van hamofa performance

Hamofa Performance investeerde in een hoogstaande gekoppelde 4x4 vermogenstestbank om alle voertuigen van onze klanten te testen, succesvol te chippen en met een bewijs af te leveren. Onze Dynostar testbank kan perfect het weggedrag simuleren waardoor de tests, voor en na het chippen, uitgebreid en betrouwbaar zijn. In combinatie met ons diagnose materiaal en andere instrumenten zorgen wij voor de allerbeste motor- en chiptuning op maat of succesvolle installatie van een powerbox (Externe ECU) in uw diesel- of benzinewagen.

Dezelfde wagen maar niet dezelfde waarden

Een auto, camper of lichte bedrijfswagen van hetzelfde merk, type, motorisatie en aangegeven vermogen hebben standaard al afwijkende waarden (pk en Nm). Tijdens de constructie van uw voertuig hanteert de constructeur een minimum en een maximum cijfer waar het vermogen tussen moet zitten. Door een controle op onze vermogenstestbank voor de chiptuning zien wij exact welke waarden uw auto heeft. Op basis hiervan zullen wij uw camper, lichte bedrijfswagen of auto chippen voor een betrouwbaar en kwalitatief resultaat.Helaas zijn er chiptuners die hun testbank enkel gebruiken om u na het chiptunen een blad papier te kunnen geven. Hiermee maskeren ze dat men gebruik maakt van 1 standaard softwarepakket voor verschillende wagens. Dit is geen individuele herprogrammatie wat mogelijk kan leiden tot beschadiging van uw motor. Voor deze bedrijven draait chiptuning enkel om winst en niet om de kwaliteit van hun dienstverlening. Een professionele chiptuner kent de grenzen en beseft het belang van een chiptuning op maat.

Zijn alle testbanken hetzelfde?

Er is veel verschil tussen verschillende testbanken. Dit gaat van tweewielige aangedreven testbanken met een laag aantal maximaal kracht en beperkte mogelijkheden tot testbanken met vierwielige aandrijving die ook geschikt zijn voor high-performance wagens. Voor een professionele chiptuner zoals C.T.H. Chiptuning is een vierwielig aangedreven vermogenstestbank is must. Bij de moderne wagens zal de ABS en tractiecontrole ingrijpen bij een meting op een tweewielige aangedreven testbank. Zelfs wanneer deze is uitgeschakeld.